Omdat bij schuine opnames de verhoudingen niet kloppen.
Wegen zouden scheef lopen en langer of korter lijken dan in werkelijkheid. Als je loodrecht van bovenaf een opname maakt, kloppen al deze verhoudingen wel.

Ook kunnen bij een schuine opname hoge gebouwen het zicht ontnemen op wat daarachter ligt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Kijk hier maar eens even:
http://maps.google.nl/maps?q=rotterdam&hl=nl&ll=51.924136,4.480375&spn=0.001981,0.004128&hnear=Rotterdam,+Zuid-Holland&t=h&z=19
Je ziet dat veel delen van wegen verdwijnen achter gebouwen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Omdat je met loodrechte opnames een groter gebied gedetailleerd kan vastleggen. Stel dat je een hoog gebouw hebt met een straat erachter, dan kan je die straat wel zien als je er loodrecht op fotografeert, maar niet als je het schuin doet, want dan zie je alleen het hoge gebouw en niet de straat erachter.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat zeg ik.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat had ik nog niet gezien toen ik op verzenden drukte.